govaraabad govaraabad .

govaraabad

معرفی فیلتر پست کربن و کاربرد آن در دستگاه تصفیه آب

معرفی فیلتر پست کربن و کاربرد آن در دستگاه تصفیه آب

 یک فیلتر مهم در دستگاه تصفیه آب فیلتر پست کربن است که در مرحله 5 دستگاه های RO  قرار میگیرد و میتواند بو آب ذخیره شده در مخزن را حذف کند ، جنس این فیلتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و تاثیر مستقیم بر کیفیت آب دارد. بهترین نوع فیلتر پست کربن ساخته شده از پوست نارگیل است. در برندهای معروفی مانند زینود از کربن 100 درصد گیاهی کوکونات (پوست نارگیل) وارداتی استفاده شده است و به همین دلیل در این برند آب از کیفیت و طمع بسیار خوبی برخودار است. تمامی مدلهای برند زینود دارای این فیلتر میباشند.

  فیلتر پست کربن چیست؟

 همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید اطلاعات کاملی از انواع این دستگاه داشته باشید.

در همه این دستگاهها چندین فیلتر فیلتر تصفیه آب وجود دارد که با عبور آب از داخل هریک از آنها، املاح و ترکیباتی که در داخل آب وجود دارد، گرفته شده و آب خروجی عاری از آن املاح خواهد بود. تمام این دستگاهها به طور عمومی دارای 3 مرحله فیلتر هستند که در ابتدای کار رسوبات و مواد معلق درشت را از آب می زدایند.

دو فیلتر بعدی فیلترهای کربنی هستند که می توانند مواد و ذرات شیمیایی کوچکتر را مثل کلر تصفیه کنند. حتی می توانند سموم را هم در صورت وجود احتمالی، جذب نمایند. در این دو مرحله حتی هر گونه بو و رنگ و طعم و مزه ای هم که در آب وجود داشته باشد، جذب می شود.

دستگاههای اسمز معکوس، دارای فیلتر کربن در مرحله 4 هستند که تقریبا 99/99 درصد مواد و ذرات از طریق این فیلتر از آب گرفته می شود.

فیلتر مرحله 5 که با نام فیلتر پست کربن هم شناخته می شود در مرحله بعدی قرار دارد که مواد شیمیایی که شاید احتمال وجودشان به کمتر از 1/0 درصد هم برسد را هم از بین می برند.

از مرحله پنجم به بعد آب بسیار کیفیتی ویژه پیدا خواهد کرد که در آن هیچگونه مواد مضر از هر نوعی که باشد، وجود نخواهد داشت. معمولا بعد از فیلتر مرحله 5، از اشعه های uv برای پاکسازی استفاده می شود و این اشعه می تواند هر نوع میکروارگانیسم مانند ویروسها را هم از بین ببرد. البته در بعضی دیگر از دستگاهها از ترکیباتی که در آنها نقره به کار رفته، برای از بین بردن میکروبها استفاده می شود. فیلترهای قلیایی کننده هم که می توانند برای بهبود طعم آب استفاده شوند، در بعضی دستگاهها وجود دارند.

فیلتر پست کربن برای افرادی که خاطری آسوده از نوشیدن آب می خواهند، لازم و ضروری است. این فیلتر ساختار ساده ای دارد. برای ساخت این فیلتر از زغال پوست نارگیل که خواص باورنکردنی در ارتباط با جذب مواد دارد، استفاده می شود.

این فیلتر بعد از فیلتر ممبران قرار می گیرد و در دهانه ورودی و خروجی خود؛ دو صافی دارد که این دو صافی هم به تصفیه بیشتر کمک خواهند کرد. آب بعد از عبور از فیلتر ممبران وارد فیلتر پست کربن شده و بعد از تصفیه، از دهانه خروجی آن، وارد مرحله دیگری می شود. زغال یا به عبارتی، کربنی که برای این فیلتر در نظر گرفته شده، هیچ ویژگی دیگری به جز جذب مواد، بر روی آب باقی نمیگذارد.

عملکرد فیلتر مرحله 5 چگونه است؟

معمولا به دلیل آنکه میزان حجم آبی که توسط فیلتر ممبران در طول روز تصفیه می شود، کم است باید از مخزن آب برای جمع آوری آن استفاده کرد. ذخیره آب در مخزن ها می تواند طعم و مزه آب را تغییر دهد و به همین دلیل از فیلتر پست کربن برای تصفیه کامل استفاده میشود و به عنوان مرحله نهایی تصفیه آن را به حساب می آورند. فیلتر پست کربن حتما باید در دستگاههای تصفیه به روش اسمز معکوس وجود داشته باشند.

فیلتر مرحله 5 تصفیه آب

با ورود آب از فیلتر ممبران از دهانه ورودی به فیلتر مرحله 5، کربن پودری موجود در این فیلتر به جذب احتمالی آلاینده های باقیمانده و طعم و بو پرداخته، و آب را در نهایت پاکیزگی و بی طعمی از دهانه خروجی خود به سمت مخزن دستگاه خارج می سازد.

زمان تعویض فیلتر پست کربن

 برای حفظ سلامتی بیشتر آب تصفیه شده، باید به زمان تعویض فیلترهای موجود حتما توجه داشت. معمولا زمان تعویض فیلترها به عواملی همچون مدت زمانی که از اولین استفاده می گذرد، مقدار استفاده از فیلترها با توجه به حجم آب مصرفی، کیفیت آب تصفیه شده و همچنین نوع برند و کیفیت فیلتر بستگی خواهد داشت.

معمولا زمان تعویض فیلتر مرحله 5، حدودا یکسال بعد از گذشت اولین استفاده می باشد. برندها و کیفیت های مختلف این فیلتر در بازار وجود دارد. برای خرید فیلتر تصفیه آب، حتما به مراکز معتبر مراجعه داشته باشید.

نحوه تعویض فیلتر پست کربن

برای تعویض فیلتر پست کربن می توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

آب ورودی به دستگاه را بسته و دستگاه را از برق بیرون بکشید.

باید تمامی اتصالات فیلتر پست کربن را باز کنید. اعم از اتصالاتی که از فیلتر ممبران وارد فیلتر پست کربن شده و همینطور اتصالات مربوط به شلنگ آبی که از پست کربن وارد مخزن می شود.

ورودی آب به فیلتر پست کربن و خروجی آب در فیلتر پست کربن را را باید طبق دستورالعمل مشخص شده بر روی فیلتر وصل کنید، در غیر اینصورت امکان گرفتگی و رد نشدن آب از فیلتر وجود خواهد داشت.

. بعد از آنکه فیلتر را در جهت صحیح متصل کردید، اتصالات و شلنگ ها را مجددا وصل نموده و دستگاه را به برق بزنید.

بهترین برندهای فیلتر تصفیه آب

 آنچه که عملکرد یک دستگاه تصفیه آب خانگی را بالا می برد، کیفیت فیلترهایی است که در آن به کار رفته است. اگر به منظور تعویض هر کدام از فیلترها، از انواع بی کیفیت آنها استفاده شود به طور قطع دیگر نمی‌توانیم انتظاری که از کیفیت آب تصفیه شده داشتیم را داشته باشیم.

در بازار، انواع برندها و کیفیت ها موجود می باشند اما اگر بخواهیم به بهترین فیلترهای تصفیه آب اشاره کنیم باید به برند cck، ایزی ول، سافت واتر، آکواپرو، اشاره کنیم که از برندهای تایوانی به شمار می روند که استانداردهای لازم را برای فیلتراسیون کسب کرده اند. این فیلترها در اغلب کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی هم، استفاده فراوان دارند.

مثلا فیلتر تصفیه آب اکواپرو تایوانی، یکی از قدرتمندترین فیلترهای موجود در جهان می باشد که در دستگاههای مختلف تصفیه آب، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کیفیت بالای این فیلترها در تصفیه آب از لحاظ ساختار بسیار مستحکم بوده و به راحتی آسیب نمی بینند.

اگر قصد خرید فیلترهای تصفیه آب از جمله فیلتر مرحله 5 تصفیه آب را دارید، بهتر است به فروشگاهها و نمایندگی های مجاز فیلترهای نام برده شده مراجعه نمایید.

راهنمای خرید فیلتر تصفیه آب

 همانطور که خرید خود دستگاه تصفیه آب باید با دقت زیادی صورت بگیرد، خرید فیلترها هم که از اصلی ترین قسمت های دستگاه تصفیه آب به شمار می روند، باید با وسواس صورت بگیرد.

خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب

اگر میخواهید یک دستگاه معتبر و اصل را بخرید، حتما به مواردی مثل موارد زیر دقت داشته باشید:

. ممکن است بر روی بعضی از دستگاهها یک پنل هوشمند برای کنترل فیلترها وجود داشته باشد. باید بدانید که دستگاههای اصل، چنین پنلی برای تنظیم فیلترهای خود ندارند!

. معمولا نام برند بر روی دستگاه و یا اجزا به خوبی حک شده و به راحتی نمی توان آنها را از بین برد. اگر نام و نشان قطعه خریداری شده فقط به شکل برچسبی وجود دارد، معتبر نخواهد بود.

. به نحوه بسته بندی فیلترها توجه کافی را داشته باشید. معمولا قطعات تصفیه آب اصل هم بسته بندی بالا و باکیفیتی دارند و هم نوشته های روی بسته بندی با آنچه که روی قطعه است هماهنگی کامل را دارد. البته برندهای بزرگ و معتبر معمولا از علایم خاصی برای اصل بودن قطعات خود استفاده می کنند که می توان در سایت کارخانه آنها، آن را دید و به خاطر سپرد.

. لیبل هایی که روی فیلترها نصب می شود باید با دقت تمام نصب شده باشند مثلا لیبلی که به شکل کج روی قطعه قرار گرفته است، تقلبی بودن را نشان می دهد. معمولا با خراشاندن ناخن بر روی لیبل می توانید، علایمی را زیر آن ببینید اگر این علایم وجود نداشت مطمئن باشید قطعه اصل نیست.( البته اگر وجود داشته باشد نمی توانیم به طور قطع بگوییم که قطعه اصل است اما اگر نباشد، به طور قطع می توانیم بگوییم قطعه تقلبی است)

. نام برند موجود بر روی فیلتر را در اینترنت جستجو کنید و از وجود برندی با این نام مطمئن شوید.

این موارد و موارد دیگر می توانند تا حدودی به شما در خرید فیلتر تصفیه آب اصل کمک کنند. البته با توجه به زیرکی هایی که در این زمینه افراد متقلب از خود نشان می دهند شاید پیدا کردن یک قطعه اصل مانند فیلتر مرحله 5، فقط از طریق فروشگاههای معتبر و مورد اطمینان حاصل شود.

قیمت فیلتر پست کربن

با توجه به نوع برند آن و مهمتر از همه اصل یا تقلبی بودن، متفاوت می باشد. برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به قیمت ها، می توانید به فروشگاه رادگسترنوین مراجعه نمایید. با بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا می توانید خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۲۷ توسط:گوارا مدیر موضوع: نظرات (0)