govaraabad govaraabad .

govaraabad

فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب: کارکرد و راهنمای خرید

فیلتر کربن دستگاه تصفیه آب: کارکرد و راهنمای خرید

فیلترهای کربن دارای کیفیت های متفاوتی هستند، برخی از آنها مانند برند با کیفیت زینود از کربن 100 درصد گیاهی با اکتیویته بالا ساخته شده اسند و متریال آنها از سوئد وارد میگردد و برخی برندها و فیلترهای ارزان موجود در بازار از ذغال سنگ و آنتراسید ساخته شده اسند که برای بدن بسیار مضر است. علاوه بر این فیلترهای کربنی کاربردهای گوناگونی دارند که از جمله ی آنها می توان از استفاده ی آنها در استخرهای مخصوص شنا، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، صنعت های شیمیایی و صنعت های غذایی و غیره نام برد. در ادامه قصد داریم تا به انواع فیلتر تصفیه آب و به خصوص فیلتر کربنی پرداخته و سپس راهنمایی هایی در مورد خرد فیلتر تصفیه آب ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

فیلتر کربن چیست؟

بعضی از آب های آشامیدنی که دارای کیفیت پایینی هستند از نظر طعم و رنگ و بوی آب نیز دچار تغییر می شوند. در این وضعیت بهترین فیلتر تصفیه آب که میتوان از آن بهره گرفت فیلتر کربن است. وجود کربن فعال در این فیلتر سبب می شود تا کلیه ی این عامل ها از آب حذف شده و آب طعم بهتری پیدا می کند. یکی دیگر از مشکل هایی که در آب موجود است سختی آن است که عموما گر بالای 5 باشد قابل تشخیص برای عموم است.

سختی آب باعث می شود که بستری فراهم شود تا موادی مانند حشره کش ها، فلزات سنگین و بقیه ی ترکیب های آلی و میکروارگانیسم به به خوبی جذب آب شوند و محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها باشند. یکی از معدود چیزهایی که قادر به تصفیه کردن آب از این مواد است همین فیلتر کربن است. هنگامی که آب درون فیلتر کربن رد می شود کلیه ی مواد موجود در خود مانند کلر آزاد، مواد آلی و غیره را از دست می دهد. به عبارتی دیگر کربن این ذرات را به خود جذب می کند سپس لایه ی سیلیسی این فیلتر نیز گرد و غبار موجود در آب را به خود گرفته و در نهایت آب تمیز و با کیفیت در مخزن آب جمع شده و برای آشامیدن آماده است.

سازوکار این فیلتر بر پایه ی جذب سطحی است. در این پروسه آبی که دارای مواد آلاینده مانند کلر است به وسیله ی نازل های توزیع کننده به روی فیلتر کربن پاشیده می شود. حال با رد شدن آب از درون فیلتر کربنی پروسه ی جذب سطحی صورت گرفته و ذرات معلق در آب به کمک فیلتر کربن جذب می شوند. آبی که از دستگاه خارج می شود فاقد کلیه ی مواد آلی و یا کلر است و علاوه بر اینها از نظر طعم، رنگ و حتی بو نیز بهبود یافته است.

انواع فیلتر تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب از فیلترهای گوناگونی بهره می گیرد که برخی از آنها عبارت هستند از: فیلتر پروپیلن یا pp، فیلتر کربن پودری یا فیلتر UDF، فیلتر کربن بلاک یا فیلتر CTO، فیلتر ممبران membrane، فیلتر پست کربن و فیلتر مینرال و در برخی دستگاه های تصفیه آب فیلتر قلیایی کننده آب. به همین علت است که برخی دستگاه های تصفیه ی آب را شش مرحله ای و برخی دیگر را هفت مرحله ای می گویند. سه تا از این فیلترها در دسته ی فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب قرار می گیرند که عبارت هستند از: فیلتر پروپیلن یا الیافی یا pp، فیلتر UDF و فیلتر پست کربن. در ادامه به توضیحاتی در مورد انواع این فیلترها می پردازیم.

فیلتر پروپیلن

این فیلتر را فیلتر مرحله ی اول نیز می گویند جز فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب است که اولین گام در تصفیه آب یعنی حذف املاح با سایز بزرگ در آب آشامیدنی بر عهده ی آن است. از جمله ی املاح درشت می توان به شن، ماسه،گل و لای، جلبک ها، زنگ زدگی آهن موجود در لوله ها و غیره اشاره کرد. هنگامی که این مواد در آب آشامیدنی افراد وجود نداشته باشند ریسک ابتلا به سنگ کلیه نیز تا حد زیادی کاهش پید می کند.

فیلتر کربن پودری یا فیلتر UDF

مرحله ی دوم از تصفیه آب به وسیله ی فیلتر UDF یا کربن پودری صورت میگیرد که یکی دیگر از فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب است. فیلتر UDF از نارگیل و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم از ماده های که در پوست آن هستند درست می شود. علاوه ببر نارگیل پوسته ی بادام زمینی و پوسته ی گردو هم برای تولید این فیلترها بکار می روند. کاربرد این فیلتر در دستگاه تصفیه آب از بین حشرات و یا باکتری هایی هستند که سبب عوض شدن رنگ، طعم و یا بوی آب می شوند. علاوه بر اینها این فیلتر مواد شیمیایی نامطلوب موجود در آب را هم حذف می کند. در تصفیه خانه های شهری از ماده هایی مانند کلر برای از بین بردن سم ها و میکروب های موجود در آب استفاده می کنند. اما خود همین کلر ماده ای سمی است که در طولانی مدت به بافت های بدن انسان نفوذ کرده و سبب آسیب رسیدن به بدن می شود. وجود کربن در این فیلتر کمک می کند تا این کلر و سایر مواد از آب حذف شوند.

فیلتر CTO یا کربن بلاک

فیلتر CTO هم مانند فیلتر UDF از مواد طبیعی مانند پوست گردو و غیره ساخته می شود و به شکل یک استوانه و یکسره می باشد. این فیلتر دارای کربن فعال فشرده شده ای است که دارای تعداد بسیار زیادی برای مثال چندین میلیون سوراخ بسیار ریز است که هنگامی که آب از درون این سوراخ ها می گذرد بو، طعم و کلر موجود در آن حذف خواهند شد. فیلتر کربن بلاک یکی از اصلی ترین فیلترها در پروسه ی تصفیه ی آب است که اگر وجود نداشته باشد قطعا عمل تصفیه تکمیل نخواهد شد. این فیلتر طول عمر کمتری در مقایسه با سایر فیلترها دارد و باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود که این امر برای این است که از این فیلتر به دفعات زیاد استفاده می شود.

فیلتر ممبران

این فلتر را چهارمین مرحله در تصفیه ی آب می نامند و کمک می کند تا کلیه ی آلودگی هایی که در آب به شکل محلول وجود دارند از جمله انگل ها، قارچ ها، باکتری ها، نیتریت ها و غیره از آن حذف شود. این فیلتر که به شکل چند لایه ای بوده و دارای ضخامت کمی است و لایه های آن روی هم فشرده شده اند قادر است تا به صورت تقریبی 98 درصد آلودگی های موجود در آب را از بین ببرد.

فیلتر پست کربن

به این فیلتر فیلتر کربن خطی هم گفته می شود و پنجمین مرحله از فرایند تصفیه آب است. کاربرد این فیلتر برای حذف طعم و بوی نامطلوب آب بوده و آبی که از این فیلتر خارج می شود به علت گذر از 4 فیلتر مرحله های پیشین تقریبا عاری از هرگونه آلودگی است. به همین علت است که این فیلتر در مقایسه با بقیه ی فیلترها عمر طولانی تر دارد.

فیلتر مینرال

با کمک این فیلتر کلیه ی مواد معدنی که برای آب لازم است و در طی مرحله های پیشین از آن گرفته شده است دوباره به آب باز گردانده می شود. از جمله مواد معدنی موجود در این فیلتر می توان به کلسیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد. عمر مفید این فیلتر تقریبا 2 سال بوده و پس از این مدت باید تعویض شود.

راهنمای خرید فیلتر تصفیه آب

یکی از مهم ترین عوامل در دستگاه تصفیه آب فیلتر مورد استفاده در آن می باشد. چرا که این فیلترها هستند که عملیات تصفیه را انجام داده و آب آشامیدنی سالم را به ما عرضه می کنند. هنگام خرید فیلتر توجه به نوع و کیفیت فیلترهای پایین دستگاه تصفیه آب یعنی فیلتر پروپیلن یا الیافی یا pp، فیلتر UDF و فیلتر پست کربن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این خرید فیلتر ممبران اصل هم از با اهمیت ترین نکات در خرید فیلترها است.

چرا که این فیلتر اصلی ترین بخش یک دستگاه تصفیه آب به شمار می رود و اگر نوع تقلبی آن در عوض جنس اصلی استفاده شود قطعا کیفیت نهایی آب چندان خوب نخواهد بود. پس به صورت کلی نتیجه میگیریم که انتخاب بهترین فیلتر تصفیه آب مهم ترین اصل در خرید این دستگاه است. نکته ی دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه کرد سرویس دستگاه تصفیه آب است. باید ببینید کدام برندها سرویس و خدمات پس از فروش بهتری ارائه می دهند و دارای نمایندگی های فعال در سطح شهر هستند و محصولات با کیفیت و اورجینال همانند خرید فیلتر ممبران اصل را دارا می باشند.

برای دریافت راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب و فیلترهای آن می توانید با شرکت تصفیه مارکت، وارد کننده مستقیم بهترین برندهای تصفیه آب در ایران تماس حاصل نمایید.

همچنین با گسترش روزافزون تکنولوژی شما می توانید به راحتی به خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب بپردازید. از جمله مزیت های خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب می توان به مقایسه ی فیلترهای مختلف با یکدیگر از جنبه های مختلف اعم از کارایی، قیمت، طول عمر و غیره، دسترسی به رنج گسترده ای از محصولات در آن واحد و غیره اشاره کرد.

https://clients1.google.ie/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Ftasfiehmarket.com


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۳:۲۲ توسط:گوارا مدیر موضوع: نظرات (0)